dinsdag 12 juli 2011

Read my nails.

Hey allemaal!


Ik was toe aan nieuwe nagellak, en ik dacht: laat ik eens creatief doen! Ik maak 'krantennagels'! In deze post laat ik zien hoe het moet.


       


                           KRANTENNAGELS.


Wat heb je nodig?
-Krant.
-Nagellak (een effen, zachte/lichte kleur).
-Alcohol in een bakje.
-Aceton met watjes.


Stap 1: Haal je oude nagellak (als die erop zat) eraf.



Stap 2: Doe de effen kleur op je nagels. Ik heb voor lichtroze gekozen. Gebruik een lichte/zachte kleur, omdat als je een donkere kleur doet, de tekst die je straks krijgt te zien, niet meer op je nagel zichtbaar is.





Stap 3: Doe een klein laagje alcohol in het bakje. Wacht tot je gelakte nagels droog zijn, en leg één nagel ongeveer 5 seconden te 'weken' in de alcohol. 



Stap 4: Scheur nu een klein stukje van een tekst uit de krant, en druk dit stukje krant met tekst op je nagel. Houd dit stevig erop gedrukt, tot ongeveer 4 à 5 minuten.




Stap 5: Haal nu voorzichtig het stukje krant met tekst van je nagel af, en doe dit zo bij alle nagels. 




                        MIJN RESULTAAT. 




Helaas is mijn camera op mijn mobiel niet zo'n superkwaliteit als ik van dichtbij fotografeer, maar bij mij staat er een stukje tekst uit de krant.




Ik hoop dat het jullie ook lukt, veel plezier & succes!




XXX Barbara.






PS. Hier nog een leuk idee voor op je nagels, in het kort!


                          FOTONAGELS.


Je moet precies hetzelfde doen als wat je bij de krant ook deed, alleen dan i.p.v. het stukje krant, doe je een leuke foto! 
Ga bijvoorbeeld naar Word, en maak die afbeelding klein, ongeveer de grootte van je nagel. Print die dan uit, en doe hetzelfde wat je dus met die krant deed!

1 opmerking: